יום רביעי, 20 באפריל 2011

מזיקים בליל הסדר

אם רק היו מזמינים מדביר בזמן, החג היה יותר נעים.

שלא כמו בכל חג (לרוב אנו מתארחים אצל ההורים), הפעם עשינו סדר פסח אצל אחי.
אחי גר במושב ליד פרדסים, בית קרקע מדהים, ומאחורי ביתו, חצר ענק עם מגרש משחקים לילדים.
אני ואחי התברכנו במספר ילדים, אנו בין גיל 30 ל40 בחיינו, שהם פשוטים ומאושרים ב"ה.

אז נחזור למה שקרה בליל הסדר.
אנחנו יושבים (משפחה שלי, של אשתי, ההורים שלי וכמובן המשפחה של אחי), בסדר שאני מוביל בברכות השונות ובקריאת ההגדה. כשאני נמצא באמצע הדרך, ומנסה לזרז עד כמה שאפשר את כולם, על מנת להרגיע את הילדים ולהתחיל סוף סוף בסעודה שכולם מחכים לה, אני קולט לא מעט נמלים על השולחן חוגגות גם פסח איתנו. ניסיתי לגרש את הנמלים שראיתי והמשכתי.
לאחר מספר רגעים קלטתי עוד נמלים על הרצפה ועוד נמלים על השולחן, וזה כבר היה לא נעים וישר העלה בראשי, האם אחי הזמין בתקופה האחרונה הדברה לביתו ולחצר, שאלתי אותו והוא ענה "לא יצא לי". כשוכר לשעבר בבית דומה במושב סמוך למושב שאחי גר, היה לי ניסיון רב במקרים אלה, אני הייתי מזמין כל שנה מדביר הביתה שיבצע הדברה יסודית מאוד על מנת לא לסבול מהאביב ועד החורף מנמלים, ג'וקים ומעופפים שונים. זה למדתי על בשרי לאחר מספר שבועות שגרנו בבית קרקע ליד פרדס.
שאחי קנה את הבית הזה, ההמלצה הראשונה שלי הייתה, להזמין שירותי הדברה לפני שמעבירים את הרהיטים וכל שנה לחזור ולהזמין הדברה.

שהבנתי שאחי לא הזמין הדברה בזמן האחרון, הבנתי שהם נמצאים ממש באסון. נמלים חוגגות בכל הבית, וציפיתי גם לראות מזיקים שונים נוספים, וכך היה.
לאחר שהצלחנו לסלק לפחות את הנמלים שנראו לעין ועל מנת שנוכל לאכול בשקט וללא נמלים בתוך האוכל ולפני שבירכנו והמשכנו בקריאת ההגדה, עשיתי את דרכי לשירותים, ושם מצאתי ג'וק ענק שהסתובב לו בחופשיות קרוב לאסלה, הרי הוא נמצא במקום החלומי, ללא חומרי הדברה בסביבה שג'וקים הכי הרבה מחבבים, וסלחו לי אם זה מגעיל אבל באמת זה לא היה נעים.
כמובן יצאתי מהשירותים וקראתי לאחי שיראה את מה שהוא לא מנע בזמן כי לא היה לו זמן להזמין הדברה לביתו.

בקיצור, לא נעים, מזל שזה היינו אנחנו, משפחה שיש לנו עבר במושבים(ההורים שלי במקור ממושב בדרום וההורים של אשתי גרים בקיבוץ).
כמובן לאחר כל התקרית הזאת, אחי השתכנע להזמין הדברה בזמן הקרוב, אפילו שלא יהיה לו זמן...
חג שמח לכולם!